tisdag 18 november 2008

Oväntad offert

Igår hände något oväntat. Ett av de företag som vi kontaktade i somras för en offert, men som inte hörde av sig, ringde igår och frågade hur vi hade tänkt om deras offert. Ja, sa maken vi fick ju ingen offert från er och är ganska långt framme i förhandlingarna med ett par andra bolag.

Ojdå …. Men min make som ju är en storsint man sa att om ni skyndar er (typ imorgon) och kan lägga ett MYCKET bättre bud än de vi har idag så är ni ju välkomna. Efter många samtal med frågor om tak, utbyggnad mm så fick vi ett riktigt bra bud.



Drömmer jag???? Vi får det på papper imorgon och då får vi se om det är för bra för att vara sant.

5 kommentarer:

Maria sa...

Håller tummarna för att det är för bra för att vara sant!

Ps. Hemligheten bakom att lyckas platta ut krull= Bra.

En bra Plattång+ värmeskydande kräm+ Smidiga handleder+ platta tunna hårslingor i taget uppefrån hårroten sakta ända ut till topparna= Rakt vackert hårsvall;)ds.

Kram Maria

Tinnar och torn sa...

Hoppas hoppas. Marknaden för bygg är ju inte allt för het just nu=bra för er som ska bygga :o) Kram Petronella

Taklyftet sa...

Lite till svar på dina frågor :)

Vi har valt att ha element även om jag tycker de är fula, men det finns ju elementskydd som är rätt snygga :).
Det var maken som drog i den biten, vad vi har hört är det inte lika värme effektivt att ha golvvärme i bottenvåningen. Sen var det en konstnadsfråga, det är rätt dyrt att lägga in golvvärme jämfört med element. Hade vi valt golvvärmor så hade vi fått valt helt annat golvmaterial än spånskivor.
Om ni har värmeväxlare är det också något som ni också måste ta hänsyn till.
Ring till en rörmokare och kolla vad han tycker, för jag vet ärligt talat inte vad som är bäst, men räkna med att det är dyrare.
Det enda rum vi kommer att ha golvvärme i är badrummet, men även där kommer ett litet element att sitta.

Gillar din makes uträkning på om han hade tagit tjänsledigt, ska visa min make den och se vad han säger :)
Lycka till med offerterna.
Kram Jenny

Malin Winbladh sa...

Tuffa tider och värre ska det visst bli... De har utrett var avlopp och tank ska ligga genom att gräva provgropar och jag vet inte allt. dessutom har man kollat var brunnen ska ligga i förhållande till avloppet och det verkar ju bra;-) Men allt ska vara genomfört och alla papper ifyllda så snart så...
Hälsar
/Malin

1+2-barnsmamma Carola sa...

Så kul att du tittat in på min blogg. Gissar att den inte är så intressant för dem som inte känner oss men jag håller på att lära mig mer om bloggandet och funderar på att utveckla bloggen en hel del. Det blir kanske lite fler bilder framöver.

Jag är väldigt intresserad av inredning (fast jag hinner inte lägga någon tid på det) och drömmer om att en dag få bygga ett nytt hus. Tills vidare följer jag en rad husbyggar- och inredningsbloggar, bl a din. Det är en fin blogg du har och jag ser fram emot att följa erat taklyft, otroligt spännande.

Håller tummarna för er.
Kram Carola