söndag 23 november 2008

Offerter och valv

Nu har vi kollat igenom offerten och den verkar riktigt bra. Offerten ligger 17% lägre än de offerter vi fått tidigare. Finns också en post som vi inte ska ha, så har vi tur kan den nog komma ner ytterligare en bit. Vi ska sätta oss ikväll och skriva frågor och sedan får vi boka ett möte i veckan för att reda ut oklarheter.

Angående valven så förde jag saken på tal efter ett glas vin i fredags. Min man kontrade raskt med att valv inte är funkis. Och det kan jag väl hålla med om, men man måste ju kunna utveckla stilen, eller hur!!???

Får väl komma med ett ännu galnare förslag så att han tycker att valven nästa är funkis. Skämt osido, så funderar jag på hur man skulle kunna få till något roligt i vår entré. Vi kommer ha dubbel takhöjd, alltså 4,8 m med väldigt mycket fönster högt upp. Struktur i taket kanske, men det är heller inte ”så funkis”. Alla tips mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Många av husen här i Södra Ängby har sk kasettak, ursnyggt och det måste väl funka med funkis då det är k-märkt pga av funkisstilen;-) Kolla mer på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kassettak
Hälsar
/Malin

Vimsingen sa...

Malin du är min guru vad gäller funkis. Ska genast forska vidare på detta spår!
/Vimsingen