lördag 29 november 2008

Mer ytterdörrar och fiskbensparkett

Idag har vi varit och tittat på dörrar. Det lutar åt att det blir en teakdörr. Tyvärr blir min smak vad gäller dörrar bara dyrare och dyrare.

Just nu är denna dörr min favorit (jag vågar inte skriva ut vad den kostar…)

Makens favorit är den här




Han menar att den är mer funkis, vilket han har rätt i . Jag börjar inse att vad gäller dörrar är min smak inte helt i linje med funkis. Jag vill ha mer detaljer.

Detta gäller även innedörrar. Jag har letat funkisdörrar hela dagen, men hittar inget kul.

Vad gäller fiskbensparketten har min man kommit med ett utmärkt förslag. Vi ska provlägga golv på en 3X3 m spånskiva. Så att jag kan öva! Eller min man tror att om jag får prova på kommer jag att bli avskräckt och börja fundera i alternativa banor….Det tror inte jag. I julhelgen ska provläggningen ske och naturligtvis kommer jag att berätta hur det gick.

Inga kommentarer: