onsdag 26 november 2008

Funderingar

Vi sitter här med den senaste offerten som damp ner i förra veckan ( till vår förtjusning var den mycket lägre än de andra offerterna vi fått). Vi trodde vi sonderat marknaden och var klara för beslut för en och en halv vecka sedan men icke sa nicke. Den nya offerten kommer från ett välrenoverat företag och vad vi kan se (maken dubbelkollar) solitt företag med alla garantier och försäkringar i ordning. Verkar inget konstigt.

Frågan som jag börjar ställa mig är när stoppar man och säger det här kör vi på? Helt enkelt när bestämmer man sig för att det är det här företaget som ska bygga vårt hus/göra vår utbyggnad. Jag vet inte om det är enklare eller svårare när man ska bygga ett helt hus, för jag antar att då handlar det också om design på huset. Men när är man klar med vilka firmor man ska anlita?
.

Jag har sysslat en hel del med forskning och en av de frågeställningar jag (tidigare) har jobbat med är, när är man mätt. Alltså när har man tagit den sista tuggan och bestämt sig för att man är mätt. Inte att jag är så mätt att jag inte kan äta en tugga till utan helt enkelt lagom mätt så att jag håller mig mätt under en rimlig tid. Och vad är det som styr detta.

Det känns som om vi är i lite samma frågeställning, när är man beredd att skriva på ett kontrat?

Någon som förstår vad jag menar? Känner man sig någon gång klar?

1 kommentar:

Malin Winbladh sa...

Vi är i samma läge. Att det nu är bestäälarnas markand gör det inte lättare (möjligtvis angenämare för plånboken men inte lättare). Vi skrev just på en lite dyrare offert mend e som fått bäst referenser (ring runt och kolla med andra kunder) och trevligast!
Hälsar
/Malin