onsdag 12 november 2008

Den gravida ankan



Ja så heter Gerog Jensens fantastisk snygga kanna som de ny lanserar. Originalet var dock i silver och kostar 170 000 kr, men nu finns en i stål till det mer humanapriset (missförstå mig inte, jag tycker fortfarande det är hutlöst) 3450 kr. Men drömma kan man ju…. Skulle det kunna ses som en konstinvestering? http://www.georgjensen.com/

Jag vet att jag borde önska mig något praktiskt av jultomten som en vinkelslip eller nåt, men det är så mycket roligare att titta på blanka fina karaffer.....

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Mycket snygg och sprider säkert glädje i många år så...
Hälsar
/Malin

Ina sa...

he he. ja den påminner faktiskt om min gravida syster... ....
men annars tycker jag den var läcker....

kram ina

sandyekman sa...

Åh vad fin den var!!!
Tack för din kommentar i mitt ångestinlägg:)
Det värmde!
Kram

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Snygg kanna/karaff även om den är lite för blank för mig. Men jag gillar formen skarpt.

Ang din fråga. Han bygger på heltid. Tröttnade på att sitta inomhus och sade upp sig som IT-ansvarig i våras för att starta eget. Men först bygger han vårt hus, så gott som på heltid. Ibland bryter han dock ett par dagar när någon snickare eller rörläggare i trakten behöver hjälp.
Jag är "välsignad" med en multibegåvning vid min sida:-)

Kram