söndag 22 mars 2009

Min man hade rätt

Igår var vi ute och gick och fann det här huset. Det är kanske inte mitt favorithus, men ett helt ok hus. Men min man blev överförtjust då det har en detalj som han har velat att vi ska ha på huset. Huset är byggt 1911 (står det på fasaden i alla fall) och har puts på nedervåningen och stående panel på ovanvåningen.

Måste säga att det inte såg så konstigt ut som jag har föreställt mig. Men jag är fortfarande inte på att vi ska ha så på vårt hus utan puts hela vägen upp. Men jag måste medge att min man hade rätt om att det inte bara är nya hus som har panel på det här sättet.

1 kommentar:

Jenny sa...

Rätta mig om jag har fel, men ville inte mannen ha liggande cederpanel?? Och det är väl inte riktigt samma sak som stående målad träpanel? (Jag menar, om du inte VILL ge mannen rätt, så kanske man kan fälla honom på teknikaliteter;)) Ha det bra.