torsdag 4 december 2008

Jag vill allt nu!

Suck känns som om allt står stilla. Den nya säljaren kommer först nästa torsdag, så dessförinnan ingen beslut i den stora offert frågan. Dock ska vi lusläsa offerten (igen) och motbudet som den ena firman kommit med. Den andra avvaktar men vill ta en ny diskussion. I dag har maken träffat en grundläggare som ska lägga ett bud på vår 12 kvm stora grund (entrén) samt drängering. Tillskillnad från de tidigare dräneringsfirmorna tycker han att man ska dränera två sidor innan tillbyggnaden och en sida efter. Framsidan tycker han man kan strunta i efter som tomten sluttar och har det inte läkt in på 50 år lär det inte börja göra det. Vet inte vad jag ska tycka, jag vill bara att det ska bli bra!

Helst vill jag börja renovera köket NU. Min kloka make har sagt att vi bör vänta tills vi har gjort tillbyggnaden. Detta pga att vi ska öppna upp mellan köket och ”matrummet (nuvarande sovrum)”. Eftersom vi sover i matrummet så måste vi vänta tills vi har flytta upp med att riva väggen. Men jag skulle vilja sprutmåla luckorna och bytta kakel och bänkskiva. Jag vill, jag vill, jag vill. Men som min klocka väninna sa ” man kan ser andra saker när man har rivit en vägg och tänker i nya banor. Så jag får väl vänta….

5 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Hmm tips för ligtrenovering? Ja, det är ju just det du själv skriver. Måla luckorna är ju ett enkelt sätt. Om ni verkligen vill bli av med ek-känslan så spelar det nog ingen roll om ni river...
Själv hade jag såklart sprejat dem vita :)

ColonialEast sa...

Vänta, vänta, vänta (med köksrenoveringen)!

Det händer så himla mycket oplanerat när man börjar riva i huset. Rör som ska dras i väggar och el som ska fixas osv så risken är att ni måste göra om det igen efter lyftet.

Känner igen otåligheten, man vill ju att allt ska vara klart typ NU. Men vad ska man göra sen när allt är klart ...? Jag tror att jag kommer känna mig ganska så tom när jag inte har något renoveringsprojekt kvar.

Linda -Galleri Palla sa...

Vimsingen: O nej, de lämnades in till "proffs". Att spraya luckorna hade jag inte vågat mig på. Det måste bli hållbart och jämnt.

Skönt om man har kontakter, för priset kan nog variera lite . Lycka till med allt!!

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej!

Jag tror nog också att du skall lyssna på din kloka man och avvakta lite till. Men visst är det svårt att alltid tänka med hjärnan när hjärtat skriker något annat?!!! Jag är precis som dig. Jag vill göra allt direkt. Som tur vad har jag också en man som tar ned mig på jorden. En bra balans..

Trevlig helg
//Charlotta.

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Klok man, klok väninna. Känner igen det så mycket, men efter tre husrenoveringar har jag lärt mig att fokusera på annat tills den "rätta" tiden infaller. Det är så lätt att det varken blir hackat eller malet om man börjar inreda eller fixa inredningssaker för tidigt.