söndag 31 augusti 2008

Offerter

Jag vet inte om man blir klokare ju fler offerter man tar in. Vi fick igår en offert från en byggare utanför stan. Vi trodde den skulle vara någon lägre än de vi fått tidigare, men icke sa nicke. Dock lär man sig ju alltid något nytt vid varje byggare man träffar. Å andra sidan så börjar man ju tvivla på tidigare uppgifter....

En byggare till kommer i veckan och lämnar offert. Under helgen har taklyftet börjat dyka upp i huvudet igen (jo det var jag som kategoriskt avfärdade detta i förra veckan). Fast nu i lite nu skepnad och med utländsk arbetskraft kan det komma ner i pris. Ialla fall ett spår vi (också) ska följa upp.


I går var min man så trött på allt ihop att han deklarerad att det verkar bättre att bygga en flygel på huset. Men efter 10 min ångrade han sig och konstaterade att det kanske inte var en så genomtänkt ide. Fast idag när jag och maken är superförkylda regnet öser ner, barnen är gnällig och därmed högljudda så vill jag ha ett beslut taget NU!

I vanliga fall är min man och jag inte speciellt veliga personer. Vi har båda arbeten där vi fattar massor av beslut varje dag med människoliv och pengar involverade. Men det här är så svårt!

Alla välkomnas som kan komma med lite uppmuntrande kommentarer!

3 kommentarer:

CoolHouse.se sa...

Så där är det! Vi pendlade mellan hopp och uppgivenhet i vår process, men till slut så...

http://www.coolhouse.se/page.php?27

Ge inte upp!

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Ni är definitivt inte ensamma. Tänk på att det är en process, det måste få ta tid och stötas och blötas för att det ska bli bra i slutänden. Vi har fått vänta i 3 år av olika anledningar men imorgon är det äntligen dags. Då är det värt all väntan. Nu hoppas jag att ni inte behöver vänta så länge ;o) Lycka till! Kram P.

Mrs Small Town sa...

Jag har skrivit det förrut ;-) men jag känner igen mig så väl.

Tillbyggnadsbeslutet är svårt att ta + att det kostar hiskligt mycket pengar... Men jag kan nästan lova att om när ni väl har bestämt er blir allt mycket lättare.

(Läs tex vårat inlägg "Det är jobbig att besluta sig för..."
http://smalltownstyle.blogg.se/2008/february/byggdagbok-del-0-det-ar-jobbigt-besluta-sig-for-at.html)

Lycka till och gå efter magkänslan, så kan det inte bli fel (väl?!).

Kram
Sara Small Town