torsdag 5 februari 2009

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Leena med bloggen by the sea in Tosteberga. Frågorna man ska svara på är följande:

ROLIGASTE MINNE

Dagen när vi gifte oss. Den var helt perfekt. 32 graders värme i juni(SMHI hade förutspått att det skulle bli 17 grader dagen innan, en felräkning på 16 grader, tänk om det hade varit åt andra hållet :) . Alla våra vänner var där och det var så fint.

När jag disputerade. Fyra års arbete som mynnar ut i en stor fest. Vilken dag! Jag har aldrig, varken före eller efter känt mig så uppskattad på jobbet. Att bli docent var ingenting i jämförelse.

När jag som 19 årig köpte min första etta. Vilken lycka en helt egen lägenhet som jag fick renovera och inreda.

Kanske borde ta något exempel från pojkarna med de säger och gör så många roliga saker hela tiden. Det är väl det som är fascinationen med barn.

FAVORITMAT
Wallenbergare! Skulle kunna äta denna rätt varje dag, men min man ransonerar det till en gång var 14.e dag

FAVORITFILM
Sista åren har det inte blivit så mycket film men den film jag gillar allra mest är Äventyraren Tomas Crown. Den har allt humor, elegans och New York miljö.

FAVORITBOK
Just nu allt av GV Person. Slukar hans böcker.

FAVORITFÄRG
Turkos skulle jag nog säga även om jag inte har så många turkosa kläder eller använder det så mycket i inredningen. Men det är en glad och ändå lugn färg.

MEST PINSAMMA
Men man har ett väldigt krångligt efternamn bestående av två namn i hoppsatta med ett bindesträck. Sammanlagt är det 20 bockstäver. (Själv har jag tagit min mans namn och behållit mitt flicknamn så att det ska vara helt omöjligt att hitta mig i register. Helt perfekt om man är lite paranoiiskt lagt) . När vi hade träffats ett tag ligger vi i sängen och jag frågar min man ” Vad var det nu du hette igen? Vad jag menade var vad heter du nu igen i efternamn. Stammande försökte jag förklara men min man såg då ganska skeptiskt ut. Man han klarade att hantera det eftersom han gifte sig med mig.

BÄSTA VÄNNEN
Min man byggare Bob (min man är byggare Bob och jag är hans Vilma och tillsammans bygger vi, alla som har barn kommer veta vem byggare bob och Vilma är) och min syster

SÖTASTE BEBIS

Kattungarna på landet

LIVS STÖRSTA KÄRLEK

Min man

Utmaningen går vidare till

Jessica med bloggen Jessica som ofta är här och kommenterar, tack!

Helene med bloggen Langborgs Ullevidal

Sara med bloggen Small town style

5 kommentarer:

Taklyftet sa...

Kul läsning ;-)
Så farten har trappat av lite, det har det gjort här också efter att varit borta från bygget i två helger.
Kram

Helene sa...

Hej Vilma!
Jag har fått utmaningen av Leena redan, kolla min blogg.
Helene

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Skulle sovit för länge sedan, men fastnade hos alla bloggkompisar.

Wallenbergare!? Ööööööööööh, sa vegetarianen.

Leif GV, ööööööööööh!

Jag började på en bok av GVP en gång men orkade bara tre sidor innan jag gav upp. Det märkliga är att jag kan inte förklara VAD det var jag inte gillade. Antar att det är språket, eller det testosteronsprängda..äh, vete sjutton. Fast det spelar egentligen ingen roll. Tänk om alla hade läst samma saker och ätit samma mat, vad tråkig världen hade varit. Vi hade inte haft ett dugg att diskutera då.

Har en kompis som disputerade för några månader sedan..oj,oj,oj vilken lycka:-)

Godnatt!!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Glömde ju säga i går att jag skrattade gott åt ditt mest pinsamma minne. Det var jättekul!:-))

Jag har ingen träningsvärk ALLS, det är inte särskilt slitsamt att sitta framför en dator hela dagarna. JAG jobbar inte med bygget ännu (ska måla och ev kakla senare) utan försöker istället sköta mitt företag mitt i ombyggnaden.
Det enda jag möjligen får träningsvärk i ibland är öronen (när det borras och sågas och hamras), men det finns ju hörselkåpor:-)

Linda -Galleri Palla sa...

Kul läsning! Själv har jag två år kvar tills jag behöver tänka på "diss-fest" ;) Men det blir nog bara de närmaste för min del.