fredag 6 februari 2009

Arkitekten och takpannor

Att få se en takpanna ”live” verkar vara svårare vi trodde. Alltså den blådämpade. De andra finns överallt. Jag ringde närmaste K-rauta som sa visst har vi den. Men när maken och jag väl kom dit så fanns den inte som visningsexemplar. De hänvisade till ett större K-rauta som ev. skulle kunna ha ett visningsexemplar. Men icke. Maken ringen Moniers säljare som inte kunde säga var den fanns som visningsexemplar, men dock har lovat att skicka hem en takpanna till oss. Den borde komma i början av nästa vecka.

Lite bättre har det dock gått med våra ritningar. Arkitekten ringde i går och meddelade att han har gjort en skiss och vill träffa oss idag. Hoppas, hoppas vi kan få ihop en sen eftermiddags tid idag, då jag är på kurs hela nästa vecka och det kan bli körigt.

Annars hade vi tänkt fälla lite träd i helgen men vi får se hur det blir. Här snöar det och SMHI säger att det ska bli omväxlande snö och regn i helgen. Kanske inte det mest idealiska för trädfällning.

4 kommentarer:

Taklyftet sa...

Vad synd att du inte bor när Gbg för då hade jag kunnat tipsa om ett ställe som har de flesta takpannor hemma.
Du får ha en trevlig helg!
/Taklyftet

Jenny sa...

Snällt av Monier och erbjuda sig att skicka hem en panna. Lycka till med trädfällningen! Trevlig helg.

Erika sa...

Här träffar vi arkitekten mest dygnet runt känns det som. Det kommer saker hela tiden som jag o sambon pratar om o på kvällen ritar han arkitekten/sambon/alltiallot.

Helene sa...

Har ingen aning om priset på Griffin & Wong, kolla hemsidan
Helene