torsdag 25 juni 2009

Dagens bilder

Jag lovade lite bilder från dagens arbete i dagsljus. Det ni ser på bilden under är vår 80 cm stödvägg som gör att huset blir fyrkantigt. På denna vägg kommer det att läggas en balk som kommer bära takstolarna. Väggen kommer också att vara en lite del av vår glasveranda. Idag har byggarna börjat lossa de nuvarande takstolarna för att förbereda för de nya takstolarna som kommer i morgon. Om jag hade kunnat hade jag gjort en ljudfil för oväsendet när de sågade i tegelväggen och rev ur de gamla takstolarna fick mig mest att tänka på gevalia reklamen " Om du får oväntat besök". Valet stod mellan att stanna inne och hålla koll på att alla tak var hela eller att fly fältet. Jag valde det första, kanske inte så rationellt. För om jag taket verkligen hade ramlat ner hade jag nog helst velat vara utomhus.
Imorgon kommer vi få första glimten om hur vårt nya hus kommer att se ut. Även om det är lång väg kvar....

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ni har tur med vädret;)

Soltorpsgarden sa...

Så spännande! KUl med bilder så man hänger med på hela resan! Kram