tisdag 9 juni 2009

ByggareBob och Vilma


Byggdag 1 närmar sig med storsteg (byggarna kommer imorgon och börjar utomhus, på torsdag börjar de förstärka väggen i vardagsrummet) och jag börjar ge fler och fler bekanta adressen till bloggen så att de, om de vill kan följa bygget.

Då krävs det en del förklaringar. Jag heter ju inte Vilma eller ens något i närheten. Hela historien om Vilma började när min man och jag renoverade köket i vår förra lägenhet. Samtidigt som vi slet med renoveringen och hamrade och spikade hittade pojkarna ett favoritprogram Byggare Bob. Byggare bob är en seriefigur som är byggare och han bygger med bandis, kranis och skopis, maskiner med väldigt mänskliga drag. ByggareBob har också en tjej som heter Vilma. Bob och Vilma är hur präktiga och snusförnuftiga som helst och de bygger program ut och program in. Alltid lika glada och framåt. Inga sura miner här inte, problem är till för att lösas!
Så vi blev med samma käcka tillrop som seriefigurerna (yes, we can do it!) livslevande ByggareBob och hans Vilma. Pojkarna tyckte detta var jätteskojigt och ni vet ju hur barn är – mamma blir mamsing och pappa får smeknamnet papsingen och jag fick då vimsingen. Jag hävdar bestämt att det inte har någonting med personliga egensaker…. .. men tycker det är rätt gulligt.

5 kommentarer:

Viveka Gulda sa...

Tack för det, har faktiskt undrat:)

Jenny sa...

Barn är för söta;) Nej, du verkar inte särskilt vimsig... verkar ganska strukturerad, faktiskt;)

Tinnar och torn sa...

Haha, va gulligt! Då vet vi :o)

Svar på din fråga; jo snickaren kommer via dem. Tror inte han är så jättepoppis hos dem nu längre dock. Det är inte klart kring allt ännu.Det kommer en annan snickare i augusti som ska ordna en del som den första klantat till. I det stora hela är bygget helt ok,det är detaljmässigt han klantat till det. Tur att det är en byggsats som är gjord i fabrik :o) Kram Petronella

Malin Winbladh sa...

Vem vill inte ha en byggare Bob vid sin sida!
/Malin

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tänk, jag har alltid varit HELT övertygad om att du heter Vimsa eller Vilma på riktigt;-)

Glömde svara på om Hampus och Marie är lika händiga. Mitt svar är nej (fast Hampus hjälpte iofs Jonas att lägga om taket på vårt förra hus, så han är inte helt tappad bakom en vagn). Men de har ju oss:-/