söndag 26 oktober 2008

Letat dörrar

Jag har surfat runt och faktiskt lyckats hitta lite alternativa dörrar. Några är gamla bekanta som jag blivit tipsad om tidigare. Känns faktiskt som bra alternativ.




Swedoor E2090 Gamma w55

Snarlik bovalls dörren men hälften så dyr, 15198 på varbergsträ http://www.varbergstra.se/ . Tips från http://www.coolhouse.se/



Försökte mig på dörrväljarservis, www.bordorren.se/ men fick det inte att funka. Den dörr jag valde kunde jag sedan inte hitta namn och pris på….. Kanske fel på min tekniska förmåga.





En annan som jag gillade var Ebba från Diplomat dörrar som kostar 13 012 kr på http://www.bygglagret.se/


Hittade ett par till som var okey, men kändes inte helt rätt.

Ska se om jag kan slita min man från sin mobil för att ha lite byggdiskussioner.

4 kommentarer:

www.kullingers.blogg.se sa...

Hej.

Ser att ni letar efter en ekdörr. Jag skall ge Er ett tips som kommer spara er mycket förtret i framtiden. KÖP INTE EN EKDÖRR!! Jag jobbar som säljare på ett företag som säljer Byggmaterial, dörrar, fönster mm mm. Av alla ekdörrar jag sålt så har cirka 70% Av dem reklamerats av kunden inom ett år. Detta på grund av att eken har så lätt för att mögla. En ekdörr KRÄVER ett underhåll med tvättning och oljning MINST 6 gånger om året för att inte dörren skall mögla. Ha med er detta i tankarna när ni väljer dörr.

Hälsningar MrE

www.kullingers.blogg.se sa...

Vi köpte vår svarta dörr på www.dooria.se
Tycker också den är stencool men synd med infattningen på insidan.. Hoppas det blir bättre när vi målat skruvarna svarta..
Vi valde svart dörr eftersom vi har svart balkongräcke, garagedörr etc. Sen gillar jag kontrasten mellan svart och vitt hus.
En teakdörr är annars snyggt, har ni kikat på det?
Våra vänner kpte en ek på snickareper och den är utbytt en gång och behövs verkligen underhållas till max för att den ska vara snygg!
Lycka till!

CoolHouse.se sa...

Apropå dörrar, glöm inte att nis ka ha bra lås också. Ni kan köpa marknadens bästa lås mha vår sajt CoolHouse.se . Vi köpte våra lås från en låssmed i Göteborg. Vi gjorde en förhållandevis stor beställning. Om man surfar in på CoolHouse.se och tittar under länken Leverantörer så ser ni vad ni ska göra för att köpa dessa lås till kraftigt rabatterade priser. Det finns en kampanjkod som ni måste uppge, denna kampanjkod kommer att ändra sig med tiden men genom att komma till vår sajt så vet ni vad som gäller.

Lycka till!

CoolHouse.se sa...

Jag kanske ska tillägga att vi inte har något övrigt med denna låssmed att göra. Han hjälpte oss och nu hjälper vi honom. Konstigare än så är det inte.