onsdag 17 september 2008

Utmaning

Jag har fått en utmaning från Charlottas hemmaplaner http://hemmaplaner.larssonslounge.se. Här kommer svaren!

Vilken mat äter du ofta? Jag är allätare, just nu är vi inne i en biff period och jag äter gärna en stor biff med någon god sås och klyftpotatis.

Här kommer vårat favorit recept:

Grillad karré med avokado och mangosalsa

Ingredienser (2 pers)

250 gram fläskkarré i skivor
0.5 paket Marinade Honey Smoke (Santa Maria)

salsa:
0.5 st avokado
50 gram mango
12.5 gram finhackad gul lök
0.5 msk pressad limesalt och peppar
klyftpotatis

Instruktioner
Blanda karré och marinad i en bunke. Gör under tiden salsan. Mosa avokado, mango, lök, lime, salt och peppar i en skål. Grilla köttet.

När du är på kalas är du den personen sitter eller hjälper du till? Jag sitter nog mest still och min man som är det som hjälper till. Fast jag brukar erbjuda mig….

Var sitter du helst och bloggar? Jag älskar att sitta i sängen, gärna med en kopp te eller till helgen ett glas vin. Det händer väl att ett blogginlägg har gått iväg från jobbet också.

Köper du ofta trisslotter? Aldrig. Har en morbror som vann 25.000 i månaden i 25 år. Så vår tur i familjen är nog förbrukad.

Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne? Rio och Brasilien, var ett spännande land. Kul ställe, goda drinkar men maten var sådär.

Vilken kanal tittar du mest på? Jag följer alla inredningsprogram slaviskt oavsätt kanal.

Klädbutik? Har inte köpt så mycket kläder på seanste tiden. Börjar få lite abstinens. Men jag gillar märket Wera som säljs på Åhléns för vardag/basplagg.

Inredningsbutik? Jag gillar Olsson & Gerthel som finns i Malmö. Har alltid något kul och annorlunda saker. Hela affären skulle kunna få flytta hem till mig.

Godis? Hemmagjorda chokladpraliner.

Stad? Jag älskar Barcelona! Jag älskar arkitekturen, folket maten, shoppingen. Och hur många städer finns det med en fin sandstrand mitt inne i stan. Här skulle jag kunna bo!

Dryck? Får nog tyvärr säga light cola… försöker dra ner, men har nog ett litet beroende.

Musik? Allätare, just nu har vi abbafeber hemma.

Tv-serie? Jag gillade den där nya serien Cashmere mafia. För oss som Sex and the city men nu har blivit tio år äldre…

Träning? Kan stolt säga att jag hyfsat regelbundet tränar löpning och styrketräning numera. Vi har skaffat ett löpband och hantlar mm som står i källaren, så nu blir träningen av!

Bakverk? Jag älskar semlor. Jag är som Ture Sventon, skulle kunna äta dem året runt.

Kaffe? Har efter år som late drickare återgått till vanligt kaffe med mjölk " två tredjedelar kaffe, en tredjedel mjölk". Jag håller på att lära min man dricka kaffe. Just nu är vi uppe i två Irish coffee per år....men det är en klar förbättring sedan vi träffades.

Härmed vill jag lämna utmaningen vidare till Two Swedish Cottages http://twoswedishcottages.blogspot.com/
de är ju två och får svara var för sig!

Inga kommentarer: