torsdag 12 november 2009

Stress, kaos och manfall

Vi kämpar på med fiskbensparkettläggningen. Två golv av tre är under kontroll medans det tredje ska golvläggaren som ska slipa golvet komma och titta på och ge konsultråd. Svårt att beskriva men det blir en spricka mellan fiskbenen i en rad. Eventuellt får vi nog riva upp två rader. Kul ,kul.

Annars har vi manfall på hantverkare. Elis är sjuk (för andra gången) Trappis är sjuk ( för andra gången), så vi får inte klart utebelysningen och trappräcket denna vecka. Röris ringde och berättade att elementen är försenade en vecka. Och vi börjar bli slutkörda. Inte blev det bättre av att maken i söndags upptäckte att takpannorna på delar av taken antagligen är fel lagda. Byggaren ska titta och åtgärda. Det som är positivt är att plåtis ska komma idag och att våra innerdörrar ska finnas på lager i byggaffären. Vi har ännu inte hunnit åka och hämta ut dem, men vi kanske hinner det till helgen.

Det är konstigt det är mycket roligare att skriva om bygget när det får bra och inte så kul när det känns som om man tar två steg framåt och ett tillbaka.

5 kommentarer:

Erika sa...

Känner ofta att oooo detta villa jag blogga om så jag känner att jag måste snabba mig med just det momentet för att kunna få tid att sitta vid datorn.
Har börjat jobba igen så nu har jag ingen tid alls att sitta o leka med datorn.
Kanska skall se över mina prioriteringar!? Jaja gör man positiva saker mår man bra.

Soltorpsgarden sa...

Oj vad stressigt ni har det! Ja jobbigt när det strular till sig och man orkar inte ta mer strul liksom!! Det är då man fattar fel beslut, man vill bara bli klar! Men håll ut, ni är så himla duktiga! Jag är imponerad, kram Vivi

Hannah`s Dreamlife sa...

Kämpa på nu!! Tänk snart så blir det så fint..nu är det en uppförsbacke och det känns tungt och tråkigt..men snart..snart blir det en nedförsbacke och allt börjar rulla på i positiv anda igen! Jag håller med vivi, Ni är fantastiskt duktiga!!
Kram!

Maria sa...

Herrejösses vilket MECK!! Imponerad av att ni håller ut....för det gör ni väl?? Hejar i alla fall på här från andra sidan skärmen - Heja heja!!
Jag vet att det känns tungt när allt verkar gå mot en, men håll ögon en på målet.
Ni har gjort ett fantastiskt jobb hittills och TÄNK vad underbart när allt faktiskt är på plats.

Kram!!!!

Emmas utsikt sa...

Jag förstår att det känns helt jävligt. Men tänk att du kan få stöd från oss här ute när det känns tungt.
Det är ju på något sätt befriande att skriva om motgångar också. Livet och husbyggen är inte bara framåt, framåt, men till tider också lite bakåt. Fast som sagt, bakåt är inget kul.
Jag har lite svårt för att köpa de som menar att allt är helt perfekt hela tiden. Eller vad tycker du?

Ha en fin helg.