måndag 17 maj 2010

Oj, vi ska tydligen bli med badrum

Igår kväll ringde den badrumskillen som vill blivit rekomenderad och lämnade sin offert. Ett bra pris framför från någon som vi har hört så mycket gott om. En annan fördel är att han vill göra det under sommaren. Sommaren ? Det är ju 17 Maj!! Det betyder att alla idéer ska ner i en konkret plan- typ NU. Maken och jag har lite olika ideer. Manken vill i första hand att badrummet ska vara halkskyddat och till 100% fritt från risken att det ska bli vattenläckor. tänk hängslen och livrem samtidigt. Helst skulle han vilja ha våtrumsmatta och våtrumstapet. Det vill inte jag..

Jag vill ha helst ha detta golv från Marrakech design. Det tycker maken är jättefult och säker halkigt också.


Men nu är jag inne på ett svartvittrutigt golv.


Bild lånad från Mårtensdrätt








Eller det här från byggfabriken. Maken gillar också dessa, men nu gäller de att kolla halkigheten......

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag har varit inne på grå/vitt rutigt väldigt länge men nu tror jag mer på en naturtrogen ljusgrå sten till badrum och tvättstuga. Fegar ur lite känner jag.

Helene sa...

Grattis!

Jag var inne på klinker på golvet förut, men nu gäller matta.
Tänker på hur ofta man ser orena fogar på badrumsgolv, som inte är gamla.
Det är ganska svårt att hålla rent om man inte använder starka medel eller skurar ofta.
Jag skurar inte ofta och jag gillar inte starka medel, får dessutom inte ha vad som helst i vårt reningsverk heller.

På väggarna däremot blir det nog kakel.
Håller med dig om Marrakech det skulle vara så fint i ert hus.

Kram Helene

Susie sa...

Ska bli mycket spännande och följa ert badrum!!

Vi ska påbörja vårt badrumsprojekt här hemma efter sommaren så all inspiration emottages :) Tycker också jättemycket om golvet från Marrakech design men min make är inte heller förtjust...