onsdag 24 februari 2010

Andras bra idéer

Det som är bra med att blogga är att man får så mycket inspiration från andra bloggar. Vi håller på att fundera på inredning i badrummen på ovanvåningen (inget projekt som kommer att påbörjas innan köket är klart). Jag skulle vilja ha cement golv från Marrakechtdesign , men det tycker maken är fult. Han vill ha ett praktiskt golv som är behandlat för att i princip vara halkfritt. Jag skulle väl inte gå så långt att jag skulle säga att vi hamnat i gräll men vi har klart helt olika idéer om hur golvet ska se ut.I helgen satt jag och surfade runt och kom till Leenas blogg där hon visade bilder på sitt fina golv. Jag visade maken.

Maken: Har de parkett i badrummet?

Jag: Nej det är en matta.

Maken: Vad snyggt, det ser ju ut som rikligt trä golv.

Jag: Gillar du det?

Maken: Ja det ser bra ut och matta är billigare och mindre halkrisk.

Bild lånad från Leena
Jippi! Nu har vi ett gemensamt förslag att gå vidare med och titta närmare på. Vi börjar därmed ta oss ur den byggdepression vi varit i de sista månaderna, då varje beslut om bygget har varit en plåga. Hoppas det fortsätter, så kanske vi innan sommar kan få upp gardiner i sovrumment. Visserligen är det fortfarande vinter och kallt men man börjar verkligen märka att det är ljusare på mornarna och därmed behöver vi gardiner gärna bums.


5 kommentarer:

Helene sa...

Det golvet funderar vi också på att ha i vårt badrum.
Har sett det i verkligheten hos Leena och Jonas, och det är verkligen snyggt!

Kram Helene

JP sa...

Man kan också slå på stort och lägga in äkta trägolv. Teak ska fungera i badrum. Det är i och för sig några slantar dyrare än plastmatta men ger en annan lyxkänsla.
Sedan finns det även klinkers med träkänsla, till exempel Bois från Golvabia.

Vimsingen sa...

Jonas, vi ska kolla upp iden, även om jag tror min man är skeptisk till trä (kan säkert bli fuktigt) och om klinkersrn gör halkskyddande......

Mårtensdrätt sa...

Hm fina golv, en väninna har riktigt trägolv (teak) i sin dusch och det kräver lite underhåll, men det är jättefint ( är dock mosaik inne i duschen),håller med Jonas känslan är lyxig:) Har du någon mail?, tänker på dörrarna!
Kramen Ulrika

Mårtensdrätt sa...

9000+moms för dörrarna är du intresserad har jag telefonnummer

kramen Ulrika